Tel: 02-5824641
Fax: 02-5825542
Search
  השאירו פרטים ואחד מנציגינו
  יצור עמכם קשר בהקדם
 
 

יציאת מצרים-כיום

דף הבית >> מאמרים ושיעורים >> יציאת מצרים-כיום
התמונה באדיבות יוסף אורדנטליך
 בס''ד
בחג הפסח קורה דבר ייחודי שאין בשום חג אחר, כל יום יש לו את ה"מוחין" שלו כשהדבר בעצם  מאפיין את היום ולמשל בימים אלו של ערבי פסח ה"מוחין"  סובבים את העניין של ניקיון וצחצוח הבית, יש ימים בהם ה"מוחין" שרופים ואז עושים את המוטל עלינו כרובוטים וישנם ימים בהם אנחנו עם קצת יותר מצב רוח ואז אנחנו ב"מוחין" גדולים יותר, מוחין זה בעצם כינוי למוח שלנו איך שהוא פועל במצבים שונים ובלשון רבינו בליקוטי מוהר''ן יש מוחין דקטנות ויש מוחין דגדלות.
ביום רגיל ה"מוחין" של היום יורדים בזמן שהיום שולט ולא בשעות הלילה, ואילו חג הפסח שונה לגמרי מכל שאר הימים שאז יורדים אוצרות של כל ה"מוחין" בריבוי השפעות כבר בהתקדש ליל החג.
הסיבה לשוני בין חג הפסח לשאר הימים הינו מופלא ביותר, במצבינו שהיינו במצרים שקועים במ''ט שערי טומאה לא הייתה לנו שום אפשרות להיגאל אם לא היה ירידת "מוחין" בכזו צורה. פרט זה מזכירים אנו בהגדה מצה זו שאנו אוכלים על שום מה על שום שלא הספיק בצקם של אבותינו להחמיץ עד שנגלה עליהם מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא וגאלם שנאמר "ויאפו את הבצק אשר הוציאו ממצרים עגת מצות כי לא חמץ כי גרשו ממצרים ולא יכלו להתמהמה וגם צדה לא עשו להם"
העניין הוא כי מוחו של אדם תמיד מלא קושיות וספקות והאדם צריך מאוד להיזהר לא להחמיץ את מוחו עם מחשבות של כפירה ומחשבות אסורות והסיכוי להינצל ממחשבות אלו הוא על ידי קבלת עצות אמתיות מהצדיקים וללכת אחריהם, עצות אלו בעצם נובעים ממצוות התורה  לאחר שקיבלנו את התורה מהקב''ה ע''י משה רבינו, אבל בשעת יציאת מצרים עדיין לא היו קיימים עצות אלו בעולם כי התורה עדיין לא ניתנה ולכן גילה עליהם הקדוש ברוך הוא את עצם אור האמת  בריבוי השפעת ה"מוחין" כדי שלא יספיקו להחמיץ את מוחם בקושיות שונות ומשונות שאז יכולה הכפירה להתגבר עליהם ולהשאירם במצרים.
שלימות האמונה בה' הינה רק אם היא מחוברת עם אמת כלומר שהאדם יודע ומבין בשכל  שזוהי אמת אבסולוטית שה' ברא את העולם ולא היה יכול להיבראות לבד והכל ממנו,  וזה נותן לו את הכוח להאמין גם בדברים שהוא לא רואה בעיניים שלו. כי אם אין את האמת הזו האמונה לא בשלימות ועם ישראל זכה לשלימות אמונה זו כשעברו את ים-סוף שאז נאמר ויאמינו בה' ובמשה עבדו ואז זכו והגיעו לשלימות האמונה ולכן לאחר שביעי של פסח כבר הותר להם החמץ כי אין חשש שיבואו לכפירה לאחר שכבר זכו לראות אמונה בעיניים בכזו צורה פלאית.
וזה גם הסיבה של אכילת המרור בפסח כשאנו אומרים מָרוֹר זֶה שֶׁאָנוּ אוֹכְלִים, עַל שׁוּם מה? עַל שׁוּם שֶׁמֵּרְרוּ הַמִּצְרִים אֶת חַיֵי אֲבוֹתֵינוּ בְּמִצְרַיִם, שֶׁנֶּאֱמַר: (שמות א יד): "וַיְמָרֲרוּ אֶת חַיֵּיהֶם בַּעֲבֹדָה קָשָה, בְּחֹמֶר וּבִלְבֵנִים וּבְכָל עֲבֹדָה בַּשָּׂדֶה אֶת כָּל עֲבֹדָתָם אֲשֶׁר עָבְדוּ בָהֶם בְּפָרֶךְ". שהכוונה הפנימית הינה על האדם שעד שזוכה לעבוד את ה' צריך לעבור מרירות על גבי מרירות ובפרט בעניין ההתקרבות לצדיקים שהאדם לא יודע למי להתקרב כי שומע בכל פעם מצדיק מסוים איך שהוא מדבר נגד הצדיקים האחרים  וזה גורם לאדם לשקוע בבלבול עצום מבלי לדעת מה לעשות ולכן שולח לנו הש''י בכל יום איזשהוא התנוצצות קטנה מעצם האמת כדי שהאדם יידע בכל זאת לא להתייאש ולהמשיך לבקש למצוא את הצדיק ולהתקרב אליו כדי לקבל את עצות התורה הקדושה ואז יוכל לצאת מהגלות ודבר זה קיים בכל אדם בכל דור ובכל מצב.
יזכנו הש''י לקבל קדושה זו בצורה נכונה באמת ולהתקרב לצדיקים האמתיים שנזכה על ידיהם לצאת ממצרים.( על פי תורה ז' ליקוטי מוהר''ן וליקוטי הלכות הלכות פסח הלכה ז')


 


סדר הלימוד היומי של חסידי ברסלב כולל זמני היום לאופק ירושלים >> 
 חודש ניסן תשע''ז

 
בניית אתרים - סייטד
© Breslov Research Institute· All Rights Reserved