Tel: 02-5824641
Fax: 02-5825542
Search
  השאירו פרטים ואחד מנציגינו
  יצור עמכם קשר בהקדם
 
 

אזמרה-איה

דף הבית >> חנות On Line >> ספרי המכון בשפה העברית >> אזמרה-איה
שם המוצר/פריט:אזמרה-איה
המחיר שלנו:₪25.00
מע"מ:לא כולל מע"מ
דמי משלוח:₪5.00
(קיימת אפשרות לאיסוף עצמי ללא תשלום נוסף)
זמן אספקה:14 ימי עסקים
תקופת אחריות:0
מק''ט:202
שם היצרן:עיונים בכתבי רבי נחמן

הוסף לסל  כמות במלאי: 29


מידע נוסף
ברכישת כמות של למעלה מעשרה ספרונים במחיר של 25 ש''ח (לא משנה איזה מהם) תינתן הנחה מיוחדת, נא ליצור קשר 

אזמרה - "מצוה גדולה להיות בשמחה תמיד". 'אזמרה' הנה תורתו הנפלאה של רבי נחמן על הדרך לשמחה תמידית (ליקוטי-מוהר"ן ח"א רפב), גם כאשר חשבון מעשיך אינו משביע רצון – אל לך להיתפס לדכדוך. "יש בך את העוצמה והפוטנציאל להוציא לאור את הכוחות הטמונים בך ולנצלם היטב" – מגלה לנו רבי נחמן. "עליך רק להתבונן בנקודות החיוביות שלך ולהפנות מבטך מן הרע". כך תוכל למצות את הטוב שטמון בך ולהיחלץ לגמרי מאשליית הרע העוטפת אותך...

 

איה

איה - כדי לזכות בשמחה ללא הפוגה, עליך לדעת למלא באור גם את המקום ה'נמוך' ביותר. זהו הרעיון היסודי בתורה 'איה' (ליקוטי-מוהר"ן ח"ב יב). אין בנמצא מקום שהוא רחוק מדי מה'! דווקא כאשר הכול נראה אבוד, אפשר למצוא קרבת אלוקים גדולה לאין שיעור מכל מה שידענו קודם לכן.

מתוך הספר>>

 לדון את זולתנו לכף זכות
 
והוי דן את כל האדם לכף זכות… (אבות א:ו).
 
לדון את זולתנו לכף זכות הוא אחד הדברים אשר פרותיהם נאכלים לאדם בעולם הזה, בעוד הקרן קיימת לו לעולם הבא.
 
לדון את זולתנו לכף זכות מופיע תחת הכותרת של הבאת שלום (הנזכרת בפאה א:א, אחד הדברים שהאדם אוכל את פרותיהם בעולם הזה וקרן קיימת לו לעולם הבא) בין אדם לחברו. כאשר שואף האדם לפרש את מעשי חברו לכף זכות ואומר: "הוא לא גרם לי בכך עוול – הוא פעל שלא בכוונה," או "כוונותיו היו טובות," אזי שורר ביניהם שלום (רש"י).
 
רבותינו לימדונו: כאשר דן האדם את חברו בכף זכות, הוא עצמו נדון לכף זכות.
 
יש סיפור על אדם שירד מהגליל העליון והשכיר את עצמו למעביד בדרום לתקופה בת שלוש שנים. בערב יום הכיפורים אמר לו: "תן לי את שכרי, ואלך לפרנס את אשתי ואת ילדי." "אין לי כסף," השיב לו מעבידו. "אז תן לי פירות," אמר. "אין לי," השיב לו זה. "תן לי אדמה," אמר לו. "אין לי," השיב. "תן לי במהות," הציע. "אין לי." "תן לי כריות ומצעים." "אין לי." הפועל העמיס את כליו על גבו והלך הביתה מאוכזב.
 
כעבור שבועות אחדים, אחרי סוכות, לקח המעביד בידו את שכרו של פועלו ועמו שלושה חמורים טעונים – אחד במזון, אחד במשקה, ואחד במעדנים מסוגים שונים – ויצא בדרכו אל ביתו של הפועל. אחרי שסעדו ושתו, מסר לו את שכרו ואמר לו:
 
"כשאמרת לי, 'תן לי את שכרי,' ועניתי: 'אין לי כסף,' במה חשדת בי?"
 
"חשבתי שאולי התעוררה הזדמנות לקנות סחורה בזול והשקעת בקנייה את הכסף."
 
"וכשאמרתי לי, 'תן לי בהמות,' ועניתי: 'אין לי בהמות,' במה חשדת בי?"
 
"חשבתי שאולי מושכרות הבהמות שלך לאחרים באותו רגע."
 
"וכשאמרת לי, 'תן לי אדמה,' ועניתי: 'אין לי אדמה,' במה חשדת בי?"
 
"חשבתי, שאולי חכרו ממך אחרים את אדמתך."
 
"וכשאמרתי, 'אין לי פירות," במה חשדת אז?
 
"אמרתי, 'אולי טרם עישר את פירותיו."
 
"וכשאמרתי, "אין לי כריות או מצעים," במה חשדת אז?
 
"אמרתי, 'אולי הוא הקדיש את כל רכושו לשמים.'"
 
אמר לו מעבידו: "זה בדיוק מה שקרה. הקדשתי את כל רכושי בגלל הורקנוס בני, שאינו עוסק בתורה. אבל כאשר באתי אל ידידי בדרום, הם התירו את נדרי. באשר לך, כיון שדנת אותי לכף זכות, כן ידונך הקב"ה לכף זכות."
                                                                                                   (שבת קכז ע"ב)
 
 
ליקוטי מוהר"ן, שהוא חיבור קלאסי של ספרות דתית יהודית, הוא אוסף של שיעורי התורה העיקריים של רבי נחמן. הוא המקור הראשי לכל משנתו העיקרית. השיעורים ניתנו בזמנים שונים בחייו של רבי נחמן, ונרשמו ונקבצו בידי רבי נתן. ליקוטי מוהר"ן, שיש בו מובאות מכל ספרי התנ"ך, התלמוד, המדרש, ההלכה והקבלה, ידוע במיוחד בזכות בירורו המבריק של הקשרים בין מלים ומושגים בלשון העברית.
 
פרק "אזמרה" כלול בליקוטי מוהר"ן I, 282. החלק הראשון של שיעור זה ניתן לראשונה בשמיני עצרת תקס"ח (ה24- לאוקטובר 1807). כעבור ימים אחדים יצא רבי נחמן מברסלב בחיפזון במסעו המסתורי ללמברג. את החלק השני של "אזמרה" לימד הרבי את רבי נתן בכרכרה בתחילת המסע.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
אזמרה
ליקוטי מוהר"ן I, 282
 
                                                                       אזמרה לא-להי בעודי (תהילים קמו:ב)
 
                                       ועוד מעט ואין רשע והתבוננת על מקומו ואיננו (תהילים לז:י)
 
הטוב שבזולת…
 
דע! עליך לדון את כל האדם לכף זכות. אפילו במקרהו של רשע מושלם, עליך להפוך בו ולהפוך בו עד שתמצא שמץ של טוב אשר בזכותו אין הוא רשע. בכך שגילית בו את שמץ הטוב ודנת אותו לכף זכות, אתה באמת מעלה אותו לסולם הזכות. אחר-כך תוכל להביאו לשוב אל ה'.
 
הוראה זו עולה מדברי המזמור: "ועוד מעט ואין רשע; והתבוננת על מקומו – ואיננו" (תהילים לז:י). הפסוק אומר לנו לדון את כל האדם לכף זכות. אפילו ראית שהוא רשע מושלם, בכל זאת עליך לברר ולחפש עד שתמצא בו שמץ טוב. שם, במקום קיומו של שמץ הטוב הזה, אין האיש רשע! זו משמעות המלים במזמור: "ועוד מעט ואין רשע…". במלים אחרות, יש לחפש את מעט הטוב שעודנו דבק בו, שהרי במקום ההוא אין הוא חוטא. אולי הוא רשע, אבל אפילו כן – הייתכן, שאין עוד אפילו שמץ טוב בתוכו? הייתכן, שמעולם לא קיים איזו מצווה או היטיב לעשות במשך כל חייו? בכך שנאתר בו מעט טוב – אשר שם אין הוא רשע – אז, ע"י שתדון אותו לכף זכות, באמת תעלה אותו מעמדת אשמה לעמדת זכות, וכתוצאה מכך – ישוב אל ה'.
 
לכן: "ועוד מעט ואין רשע." בכך שמגלים בחוטא שמץ טוב אשר שם אינו רשע, בכך "…והתבוננת על מקומו איננו." כשתתבונן במקומו וברמתו ותבחן אותם, "ואיננו" – ז"א, הוא לא יהיה במקומו המקורי. כי בכך שנתגלה אצלו שמץ טוב, איזו נקודה טובה, ולאחר מכן זכה להידון לכף זכות, באמת מזיזים אותו מסולם האשמה אל סולם הזכות. "והתבוננת על מקומו, ואיננו." הבן זאת היטב.
 
 
 
 
…ושבנו
 
עליך לאתר את הנקודה הטובה הזאת גם בתוך עצמך. עקרון ידוע הוא שעל האדם לוודא שהוא שמח תמיד ושיתרחק מהדכדוך.  ייתכן, שכאשר תתחיל לבחון את עצמך, ייראה כאילו אין בך שום טוב בכלל. תראה, שהנך מלא חטא, ובעל הדבר  שואף לדחוף אותך אל תוך הדיכאון והעצבות כתוצאה מכך. אפילו כך, אל תרשה לעצמך ליפול – בשום פנים ואופן. מה שעליך לעשות הוא לחפש עד שתמצא אותו שמץ טוב בתוך עצמך. הרי איך יכול להיות שמעולם לא קיימת אף מצווה ולא עשית שום מעשה טוב במהלך כל חייך!
 
אולי תתחיל לבחון את המעשה הטוב הזה ותמצא שגם הוא מלא פגמים וחסר כל טהרה. נראה כאילו המצווה או המעשה הטוב עצמו באו לעולם כתוצאה ממניעים פגומים ושהם כרוכים במחשבות פסולות ובליקויים מרובים. אפילו כך, איך ייתכן, שבמצווה זו או במעשה טוב זה לא כלול אף שמץ של טוב? מוכרחה להיות שם נקודה טובה כלשהי.
 
עליך לחפש עד שתמצא שמץ טוב בעצמך כדי לשקם את חיוניותך הפנימית ולהשיג את האושר. ובכך שתחפש ותאתר איזה שמץ טוב שעודנו נותר בך, אתה זז באמת מסולם האשמה לסולם הזכות, ואז אתה יכול לשוב אל ה'. "ועוד מעט ואין רשע; והתבוננת על מקומו – ואיננו."
 
ראינו מקודם, אפוא, שיש לדון את זולתנו לכף זכות, אפילו את הרשעים, ולאתר את נקודות הזכות שבהם כדי להובילם מסולם האשמה לסולם הזכות. הוא הדין גם לדרך שהאדם מתייחס אל עצמו. עליו לדון את עצמו לכף זכות, ולאתר את הנקודות החיוביות הנותרות בו. כך יהיה לו הכוח להימנע מנפילה טוטלית אל תוך הייאוש ואפילו לשקם את חיוניותו הפנימית ולהביא שמחה אל נשמתו בעזרת שמץ הטוב שימצא – איזו מצווה או מעשה טוב אחר שעשית במהלך חייך.
 
מנגינת החיים
 
ובדיוק כך עליך להמשיך בחיפושיך עד שתמצא עוד נקודת זכות. אפילו נקודה זו מוערבת אף היא בפגמים רבים, עדיין עליך להפיק גם ממנה איזה נקודה חיובית. וכך עליך להמשיך – לחפש ולאסוף נקודות זכות נוספות. בדרך זו נוצרות מנגינות.
 
[המוסיקה, במהותה, נוצרת על-ידי הפרדת הטוב מהרע – ע"י בחירת הרוח הטובה ודחיית רוחות הדכדוך והייאוש. על-כן, תוך ניגון בכלי נגינה – שהוא בעצם כלי שיש בו אוויר – יוצרים את הצלילים בכך שגורמים לאוויר לרעוד. הכשרון הוא בהנעת הידיים על גבי הכלי כדי לבחור את הרעידות החיוביות – "הרוח הטובה" – היוצרות מוסיקה, ולהימנע מהרעידות השליליות – "רוחות הדכדוך והייאוש" – הגורמות להפרעה ולרעש סתם. ]
 
 כשאדם מסרב לאפשר לעצמו ליפול, ובמקום זאת מחייה את רוחו בחיפוש אחר הנקודות החיוביות שבו ואיתורן, איסופן וסינונן מתוך הטומאה והרע שבתוכו – בדרך זו נוצרות מנגינות. בשלב זה הוא יכול להתפלל, לזמר ולהודות לה'.
 
עובדה ידועה, שכאשר נעשה האדם מדוכא בשל גשמיותו הגסה ומעשיו הרעים ומבחין במרחק האמיתי המפריד בינו לבין הקדושה, הוא מאבד בדרך כלל את יכולת התפילה שלו. אין הוא יכול אפילו לפתוח את פיו – בשל הדכדוך, העצבות והכבדות השוטפים אותו כשהוא רואה את המרחק העצום המפריד בינו לבין ה'. אולם, בכך שילך בדרך איתור הנקודות הטובות הוא יכול להעניק לעצמו חיים חדשים. אפילו יודע האדם שפשע פשעים קשים ועבר עבירות מרובות, אפילו הוא מודע למרחק הרב בינו לבין ה', אף-על-פי-כן עליו לחפש עוד ועוד עד שהוא מגלה את נקודות הזכות שישנן עודן בתוכו. בדרך זו הוא יכול להחיות את עצמו ולהוביל את עצמו אל האושר. שהרי בהחלט מתאים שיחוש האדם באושר גובר על כל נקודת זכות העולה מהאופי המקודש של יהדותו שמצא בתוך עצמו. כשאתה מחייה את רוחך ומביא את עצמך לידי אושר על-ידי כך שדבקת בדרך זו, אז תוכל להתפלל, לשיר ולהודות לה'.
 
אזמרה לא-לוהי בעודי. עם "אזמרה" זה, יחד עם ה"מעט" שאני עוד מוצא בעצמי בהתאם למה שלמדנו מהפסוק הקודם: "ועוד מעט ואין רשע." בזכות נקודה חיובית זו שאוכל לזמר ולהודות לה'. זהו פירוש המלה "אזמרה" – אזמר את השירים ואת המנגינות הנוצרים על-ידי איסוף נקודות-הזכות כפי שתואר לעיל.
 
מוצרים קשורים
אוצר מתנת חינם
אוצר מתנת חינם
 להיות עשיר אמיתי, למשוך מ"חשבון" מקורי ומיוחד "אוצר מתנת חינם" ממשנתו של רבי נחמן מברסלב מאת: הרב חיים קרמר
מחיר: 25.00 ₪
גן הנשמות
גן הנשמות
 כיצד מתמודדים עם נסיונות החיים? מתורתו של רבי נחמן מברסלב מאת: הרב אברהם גרינבאום
מחיר: 25.00 ₪
צוהר-מים
צוהר-מים
 שני ספרים בכריכה אחת צוהר-דרך אמת פשוטה יש "צוהר" להקרין לקושי הגדול ביותר מים-שקרים יש הרבה,אמת רק אחת!!! צֹהר-מים: מאת אברהם גרינבאום
מחיר: 25.00 ₪
תיקון הכללי
תיקון הכללי
 רקע והסבר לגילוי המיוחד של רבי נחמן מברסלב על תיקון הכללי
מחיר: 25.00 ₪


 


סדר הלימוד היומי של חסידי ברסלב כולל זמני היום לאופק ירושלים >> 
 חודש סיון תשע''ז

 
בניית אתרים - סייטד
© Breslov Research Institute· All Rights Reserved